GET YOUR FREE CONSULTATION WITH OUR SPECIALIST DOCTOR

Kebaikan Stem Cell : Keajaiban Baru dalam Rawatan Rambut

kebaikan stem cell klinik, - kebaikan stem cell malaysia - kebaikan stem cell glojas

Apa itu Rawatan Stem Cell?

Kebaikan Stem Cell – Rawatan Sel Stem Rambut, khususnya menggunakan sistem Regenera Activa, melibatkan proses di mana doktor ‘harvest’ sejumlah kecil sel stem rambut yang sihat anda. Stem Cell ini kemudiannya diproses untuk mengasingkan dan memekatkan. Setelah diproses, sel stem yang diproses disuntik ke kawasan kulit kepala yang mengalami keguguran rambut. Rawatan ini bertujuan untuk menggantikan atau menjana semula sel yang rosak atau mati, merangsang pertumbuhan rambut dan mengurangkan keguguran rambut.

Alamat :

Glomac Galeria Hartamas, B-G, 05, Jalan 26a/70a, Desa Sri Hartamas, 50480 Wilayah Persekutuan, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Telefon :

Laman Social :

Kebaikan Stem Cell dalam Rawatan Rambut

Selain menangani keguguran rambut, terapi rambut sel stem memberikan beberapa kebaikan lain:

 

    • Meningkatkan Rambut yang Halus dan Rosak:
      Rawatan sel stem dapat meningkatkan ketebalan dan kecergasan rambut yang halus dan rosak, mengembalikannya kepada keadaan yang lebih sihat.

 

    • Memperkukuhkan Folikel Rambut:
      Dengan menggalakkan pertumbuhan folikel rambut, terapi ini membantu untuk menguatkan dan meningkatkan ketahanan terhadap kerosakan lebih lanjut.

 

    • Memperkukuhkan Rambut yang Sedia Ada:
      Sel stem juga dapat memperkukuhkan rambut yang sedia ada dan mengelakkan rambut patah atau gugur.

 

    • Menggalakkan Pertumbuhan Rambut Semula Jadi:
      Sifat regeneratif sel stem menggalakkan pertumbuhan semula jadi rambut dan menghasilkan rambut yang lebih penuh serta padat.

 

    • Invasif Minimum:
      Rawatan rambut sel stem adalah invasif minimum berbanding pilihan pembedahan lain, mengurangkan ketidakselesaan dan mempunyai masa pemulihan yang singkat untuk pesakit.

 

    • Keputusan Positif Dalam Sebulan:
      Ramai pesakit mengalami peningkatan pertumbuhan dan kualiti rambut yang ketara dalam tempoh yang singkat, biasanya dalam sebulan selepas menjalani rawatan.

 

    • Penyelesaian yang Berkesan untuk Keguguran Rambut:
      Terapi sel stem menawarkan penyelesaian yang boleh dipercayai untuk keguguran rambut, memberi pesakit keyakinan baru dan kepuasan dengan penampilan mereka.

 

 

Bagaimana Rawatan Stem Cell Berfungsi?

Rawatan Stem Cell ialah prosedur canggih yang bertujuan untuk mengatasi keguguran rambut dengan menggunakan regeneratif sel stem. Proses ini bermula dengan pemeriksaan menyeluruh terhadap kulit kepala pesakit oleh doktor estetik yang berpengalaman dan berkelayakan menggunakan mikroskop rambut untuk menilai keadaan folikel rambut.

Selepas itu, doktor akan ‘harvest’ dengan lembut dan tanpa sakit folikel rambut yang sihat dari kawasan kecil kulit kepala pesakit berukuran 2mm, yang bersamaan dengan satu unit graf. Rawatan ini dilakukan selepas bius tempatan untuk memastikan tiada pendarahan atau ketidakselesaan.

Folikel rambut yang telah ‘harvest’ kemudiannya diletakkan ke dalam mesin berteknologi tinggi untuk ditapis dan dipekatkan. Sel stem yang diproses ini kemudiannya disuntik ke dalam kawasan kulit kepala yang botak menggunakan jarum terbaik untuk mengurangkan ketidakselesaan.

Pendekatan yang tepat dan komprehensif ini menggunakan penyembuhan semula jadi dari badan untuk merangsang pertumbuhan rambut, membaiki folikel rambut yang rosak, dan mengurangkan keguguran rambut serta menawarkan penyelesaian invasif minimum dan berkesan untuk pemulihan rambut.

kebaikan stem cell klinik, - kebaikan stem cell malaysia - kebaikan stem cell glojas

Kesan Sampingan Rawatan Rambut Stem Cell

Rawatan rambut sel stem biasanya dikaitkan dengan kesan sampingan yang minima atau tiada kesan kerana mengunakan sel stem pesakit sendiri dan ini menghapuskan isu keserasian. Pesakit biasanya tidak mengalami kesakitan, bengkak, pendarahan, parut, atau komplikasi lain. Tindak balas yang wujud ini sangat mengurangkan risiko tindak balas buruk dan ini menjadikan rawatan rambut sel stem sebagai pilihan yang selamat dan diterima dengan baik untuk menangani keguguran rambut.

kebaikan stem cell klinik, - kebaikan stem cell malaysia - kebaikan stem cell glojas

Kesimpulan

Penggunaan Srem Cell dalam rawatan rambut adalah satu inovasi yang menjanjikan dengan banyak kebaikan, termasuk merangsang pertumbuhan rambut baru, memperbaiki kualiti rambut, dan menawarkan penyelesaian jangka panjang untuk masalah rambut. Dengan teknologi yang terus berkembang dan penyelidikan yang berterusan, sel stem berpotensi untuk menjadi salah satu pilihan utama dalam rawatan masalah rambut di masa depan. Bagi mereka yang mengalami masalah rambut gugur atau kebotakan, rawatan Stem Cell boleh menjadi alternatif yang berkesan dan memberikan harapan baru untuk mendapatkan rambut yang sihat dan penuh keyakinan.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
WhatsApp

Table of Contents

Open chat
Hello 👋
Can we help you?