GET YOUR FREE CONSULTATION WITH OUR SPECIALIST DOCTOR

Kos Rawatan Liposuction di GLOJAS

Kos Rawatan Liposuction

Apa itu Prosedur Sedut Lemak (Liposuction)?

Prosedur Sedut Lemak (Liposuction) telah menjadi salah satu prosedur pembedahan kosmetik yang paling popular di dunia kerana ia merupakan cara yang selamat dan berkesan untuk membuang lemak degil dari badan anda.

 

Liposuction dilakukan melalui tebukan kecil yang tidak mencolok. Pertama, larutan cecair steril disuntik ke dalam kawasan lemak yang akan dikeluarkan. Kemudian tiub berongga nipis, atau kanula, dimasukkan melalui tebukan ini. Lemak yang tercabut kemudiannya disedut keluar dari badan menggunakan vakum pembedahan atau picagari yang dipasang pada kanula.

 

Di Pusat Perubatan KLINIK GLOJAS, pakar bedah kami bukan sahaja membantu orang ramai untuk mencapai matlamat estetik dan memberi manfaat secara fizikal, tetapi kami juga menekankan aspek mental yang positif selepas rawatan diterima supaya anda boleh menjalankan gaya hidup yang lebih baik daripada sebelumnya.

Prosedur Sedut Lemak Disyorkan di bahagian :

  • Brachioplasty (lif bahagian lengan)
  • Bahagian Rusuk
  • Punggung
  • Perut
  • Peha
  • Dagu Berlapis ( Double Chin)

Bagaimanakah Liposuction Membantu?

    • Mengukir Bentuk Badan Anda Kos pembedahan prosedur sedut lemak (liposuction) berbeza mengikut pembedahan tunggal atau gabungan. Dengan prosedur sedut lemak (liposuction), kami boleh membentuk badan anda dengan membuang lemak berlebihan semasa pembedahan. Sel-sel lemak berlebihan disedut keluar dari badan dan menjadikan anda kelihatan lebih ramping dan muda. Sel-sel lemak yang dibuang dengan prosedur sedut lemak (liposuction) tidak akan kembali dan menjadikan kawasan yang berkontur akan berkurang dalam menghasilkan lemak. Tiada lagi kawasan badan dan kulit yang menggeleber untuk menghalang gaya hidup anda, pakaian lebih sesuai dan keyakinan diri meningkat.
 
    • Penyempurnaan Bahagian Badan Dengan menumpukan kepada kawasan tertentu yang mengandungi timbunan lemak yang degil, prosedur sedut lemak (liposuction) dapat membentuk badan anda agar lebih seimbang dan berkadar. Ini boleh menyumbang kepada penampilan keseluruhan yang lebih harmoni, meningkatkan daya tarikan estetik dan simetri badan anda.
    • Meramping dan Membentuk Semula Kawasan Tertentu
      Pembedahan prosedur sedut lemak (liposuction) membantu anda melangsingkan dan membentuk semula bahagian tertentu badan di mana deposit lemak setempat, seperti peha, pinggul, punggung, perut, pinggang, lengan atas, belakang, lutut dalam atau betis, boleh disingkirkan bersama-sama atau berasingan. Pendekatan yang disasarkan ini membolehkan ukiran bentuk badan yang tepat, menangani kawasan masalah dengan berkesan.

Bagaimana Prosedur Sedut Lemak Dilakukan?

Di Klinik GLOJAS, prosedur sedut lemak (liposuction) bermula dengan sesi konsultasi untuk berbincang kawasan yang akan melakukan prosedur ini. Sebelum prosedur, pakar bedah akan membuat tanda pada kawasan badan yang akan melakukan rawatan.

  • Suntikan: Penyelesaian anestetik tempatan bersama adrenalin disuntikkan ke kawasan untuk mengembangkan tisu lemak, mengurangkan pendarahan, dan memberikan kelegaan dari kesakitan selepas pembedahan.
  • Goresan dan Masukkan Kanula: Satu goresan kecil dibuat untuk memasukkan tiub keluli berongga, bersaiz 3 hingga 4 mm, ke dalam lokasi tertentu di dalam lipatan kulit.
  • Proses Buang Lemak: Tiub tersebut dihubungkan kepada mesin penyerap untuk mengeluarkan deposit lemak. Tiub digerakkan ke hadapan dan ke belakang untuk memecahkan lemak, menjadikannya lebih mudah untuk dikeluarkan.
  • Pengaliran Cecair dan Balutan: Cecair berlebihan akan disalurkan, dan goresan dijahit dan dibalut.

Jumlah lemak yang boleh dikeluarkan dengan selamat adalah antara 3 hingga 6 liter (kira-kira 11 paun), bergantung kepada pesakit. Prosedur ini biasanya mengambil masa antara 2 hingga 3 jam, dan anda memerlukan beberapa minggu untuk pemulihan.

Berapa Kos Prosuder Sedut Lemak (LIPOSUCTION)?

Kos prosedur sedut lemak (liposuction) di Malaysia umumnya lebih rendah berbanding negara lain. Sebagai prosedur kosmetik, prosedur ini tidak dilindungi oleh pihak insurans perubatan. Jadi, pesakit perlu membayar kos sepenuhnya sendiri. Harga untuk prosedur sedut lemak (liposuction) di Malaysia biasanya berharga antara RM 5000 hingga RM 10,000. Walau bagaimanapun, harga boleh berbeza bergantung kepada klinik dan butiran khusus prosedur tersebut.

Di Klinik GLOJAS, rawatan sedut lemak (liposuction) kami bermula dari RM 5000. Kos terakhir mungkin berbeza berdasarkan kepada ruang lingkup dan butiran khusus prosedur yang diperlukan. Untuk maklumat harga yang paling tepat dan terkini, kami mencadangkan untuk terus menghubungi klinik-klinik yang anda berminat.

 

BACA ARTIKEL : Rawatan Buang Lemak di KL

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Pinterest
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
WhatsApp

Table of Contents

Open chat
Hello 👋
Can we help you?